"The Young Writers" etwinning project

Δημιουργός άρθρου : Κλωστράκη Γεωργία

     Το etwinning έργο «The Young Writers», στο οποίο συμμετείχαν: 54ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά (Στ’3), Γεωργία Κλωστράκη (συντονίστρια), Νικολέττα Τζάννε (συνεργάτης), Αριστέα Κιουκρντζόγλου (συνεργάτης),

Primary School no.9 in Sieradz, Poland, Mrs Aneta Kobusiewicz (εταίρος) και Collegio San Jose, Spain, Mrs Esperanza Caro (εταίρος), ξεκίνησε στα τέλη Σεπτεμβρίου 2019 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2020. Στηρίχθηκε στην αναγνώριση της παιδαγωγικής αξίας εφαρμογής της βιωματικής γλωσσο-διδακτικής μεθόδου στη διαδικασία της δημιουργικής γραφής και της μάθησης με προσωπικό νόημα. Υπό το πρίσμα αυτό, προσωπικό νόημα θεωρήθηκε ότι αποκτά το μαθησιακό περιβάλλον, όταν πηγή έμπνευσης και σημείο αναφοράς των μαθητών γίνεται ο εαυτός τους, ο προσωπικός τους κόσμος, οι προσωπικές τους έγνοιες, οι χαρές, τα όνειρα, οι ανάγκες και οι αξίες τους, έτσι όπως οι ίδιοι τις βιώνουν με το δικό τους, μοναδικό τρόπο και έτσι όπως έχουν ανάγκη να τις μοιραστούν με τους άλλους μέσα στην τάξη. Πρόκειται για ένα έργο γλωσσικής μάθησης, που επιδιώκει τη γλωσσική και αισθητική ανάπτυξη των μαθητών, σε συνδυασμό με την προσωπική και ψυχοκοινωνική τους ενδυνάμωση. Αξιοποιήθηκαν η τέχνη (ζωγραφική, φωτογραφία, γλυπτική, μουσική) οι ΤΠΕ (πολυτροπικός λόγος, πολυαισθητηριακές αναπαραστάσεις της εμπειρίας, εργαλεία προσομοίωσης καταστάσεων-μύθος και δραματοποίηση-, οργάνωση και δόμηση προβληματικών γνωσιο-συναισθηματικών προβλημάτων…), οι επικοινωνιακές και βιωματικές παιγνιώδεις δραστηριότητες (ο μυστικός φίλος, το δωμάτιο αγάπης, δημιουργία αρμονικού κόσμου…) και η παραγωγή προσωπικών έργων τέχνης. To υλικό και το περιεχόμενο με τα οποία το παιδί χτίζει τη γνώση στη γλώσσα, στην προκειμένη περίπτωση, δεν είναι παρά οι δικές του εμπειρίες, οι ιδέες και συναισθήματα, ο προσωπικός του κόσμος και οι διαπροσωπικές του συναλλαγές.

     Αρχικά επιδιώχθηκε η δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων στην τάξη ώστε να δημιουργηθεί κλίμα ψυχικής ελευθερίας και ασφάλειας για να είναι σε θέση οι μαθητές να εκφράζονται ελεύθερα, να αξιολογούν καταστάσεις και αποτελέσματα, να ερευνούν, να υποδύονται ρόλους όπως δημοσιογράφος, καλλιτέχνης, κριτικός αναλυτής, δημιουργός και να οδηγηθούν σε ανώτερα επίπεδα μάθησης (γνωστικό, κοινωνικό/επικοινωνιακό, συναισθηματικό), αλλά και να αναγνωρίσουν τον σημαντικό ρόλο των αξιών (ελευθερία, ισότητα, αποδοχή του διαφορετικού, σεβασμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων, δημοκρατία, κράτος δικαίου) στη δημιουργία ενός αρμονικού και όμορφου κόσμου.

https://thebestyoungwriters.blogspot.com/

https://el.padlet.com/geoklo/1iw9fxgom15c

http://users.sch.gr/gklostraki/wordpress/?page_id=191

Hits: 283