Πρόγραμμα OSOS

  Φέτος 2018-19 για πρώτη χρονιά συμμετείχαμε στο πρόγραμμα OSOS-OPENSCHOOLSFOROPENSOCIETIESPORTAL-. Οι τάξεις που συμμετείχαν ήταν Ε1 & Ε3, Β2, Στ1 & Στ2 και οι εκπαιδευτικοί: Παρασκευοπούλου Μαρία, Λιόλιου Κατερίνα, Κλωστράκη Γεωργία, Φαίδρα Εγγλέζου και Αριστέα Κιουρντζόγλου- Υιοθέτηση Πλοίου-.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέχει καινοτόμους τρόπους διερεύνησης του κόσμου: όχι μόνο για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, αλλά και για την εμπνευσμένη, την εμπλοκή και τη σύνδεση. Δίνει την ευκαιρία στα σχολεία όλου του κόσμου αλλά και σε κοινωνικούς φορείς να συνεργαστούν και να έχουν ενεργό ρόλο στην επίλυση διάφορων κοινωνικών θεμάτων που αντιμετωπίζουν οι μεγάλες και μικρές κοινωνίες. Επίσης, προωθεί τη συνεργασία μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών με διάφορους υπεύθυνους κοινωνικούς φορείς έτσι ώστε όλοι να αναλάβουν υπεύθυνο και ενεργό κοινωνικό ρόλο στην επίλυση διάφορων προβλημάτων όπως για παράδειγμα ρύπανση περιβάλλοντος όσο και τη δημιουργία καινοτόμων δράσεων που οδηγούν στην εξέλιξη και ανάπτυξη όλων των τομέων της ανθρώπινης δράσης. Με άλλα λόγια μετατρέπει τα σχολεία σε καινοτόμα οικοσυστήματα που λειτουργούν ως κοινόχρηστοι χώροι επιστημονικής μάθησης στους οποίους συνεργάζονται οι ηγέτες, οι εκπαιδευτικοί, οι σπουδαστές και η τοπική κοινότητα.

Εμείς δημιουργήσαμε την κοινότητα: «Αειφόρο σχολείο» και ο τίτλος του προγράμματος μας είναι: «54 Κατάρτι πάνω στο Απέραντο Γαλάζιο Όνειρο».

Σε μια βόλτα που είχαμε κάνει στη γειτονιά μας, την Πειραϊκή, ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα σωρό από σκουπίδια απλωμένα σε όλη την παραλία. Έτσι αποφασίσαμε να αναλάβουμε ενεργό ρόλο για να σώσουμε το απέραντο γαλάζιο όνειρο δηλαδή τη θάλασσα αλλά και τη θαλάσσια ζωή. Έτσι:

Α) πήραμε μέρος στον καθαρισμό της Φρεατίδας στις 3 Απριλίου 2019 που το είχε οργανώσει η οργάνωση «Let΄sdoitGreece” σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά.

https://www.youtube.com/watch?v=n1vPWHsYe4Q&t=409s

Β) Οργανώσαμε μια βόλτα στην Πειραϊκή και α)φωτογραφίσαμε τα σκουπίδια που ήταν πεταμένα σε όλη την ακτή και ο άνεμος τα οδηγεί μέσα στη θάλασσα, β)πήραμε συνέντευξη από έναν ψαρά της γειτονιάς, ο οποίος μας έδωσε πληροφορίες για τη μόλυνση που είχε προκληθεί από ένα καράβι που κατά λάθος χύθηκε τεράστια ποσότητα πετρελαίου αλλά και αποφασίσαμε να μην αφήσουμε έτσι τα αποτελέσματα της έρευνάς μας αλλά να συνεχίσουμε τη δράση μας για να σώσουμε τη θάλασσα, το θαλάσσιο πλούτο και το οξυγόνο που μας χαρίζει καθημερινά.

https://padlet.com/geoklo/py3jl8dkmi2j

3η Δραστηριότητα

Στις 5 Ιουνίου ο κ. Γιώργος Βούλγαρης, υπεύθυνος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πειραιά, ήρθε στο σχολείο μας και μας μίλησε για τον θαυμαστό κόσμο της θάλασσας αλλά και πώς εμείς μπορούμε να τον προστατεύσουμε. Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα πήραν μέρος οι μαθητές του Ε1 και Ε3. Αρχικά λοιπόν μας ενημέρωσε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το απέραντο γαλάζιο όνειρο, δηλαδή η θάλασσα, μας μίλησε για το χρονικό διάστημα που χρειάζεται για να λιώσει ένα πλαστικό που ο άνεμος ή οι άνθρωποι πέταξαν στο θαλάσσιο όνειρο και στη συνέχεια κάναμε διάφορες δραστηριότητες σχετικές με τις γνώσεις που αποκτήσαμε μέσα από αυτήν την όμορφη και δημιουργική συζήτηση που είχαμε με τον υπεύθυνο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στο τέλος φτιάξαμε αφίσες με διάφορα συνθήματα όπως: «ΚΑΘΑΡΗ ΓΗ, ΛΑΜΠΡΗ ΖΩΗ», «ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ», «ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΘΑΡΗ, ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ»,

https://padlet.com/geoklo/7ck5t1ffc1do

4η Δραστηριότητα

Έπειτα από την εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε με τον κ. Βούλγαρη την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε σε έναν τοίχο του σχολείου μας τον όμορφο κόσμο της θάλασσας και όλοι οι κάτοικοι που κάνουν βόλτα στην Πειραϊκή να βλέπουν τη ζωγραφιά μας και να σκέφτονται πριν πετάξουν ξανά κάποιο σκουπίδι στα βράχια πόσο κακό μπορεί να προκαλέσει αυτό το σκουπίδι στον θαλάσσιο πλούτο.

https://padlet.com/geoklo/kp62pic9qug0

https://padlet.com/geoklo/n4ngswj2c5d6

5η Δραστηριότητα

Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε σε ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο: «Η θάλασσα και οι Ναυτικοί-Υιοθέτηση Πλοίου». Συντονίστρια του προγράμματος ήταν η μουσικός του σχολείου μας κ. Αριστέα Κιουρκτζόργλου, η οποία συνεργάστηκε με την εκπαιδευτικό εικαστικών κ. Φαίδρα Εγγλέζου. Ήταν μια καλή ευκαιρία, εφόσον συμμετέχουμε στο OSOS με θέμα μας τη θάλασσα «54ο Κατάρτι πάνω στο απέραντο γαλάζιο όνειρο», να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα, διότι έτσι οι μαθητές θα μάθουν περισσότερα πράγματα για τον κόσμο της θάλασσας, τα νέα μέτρα για την προστασία της θάλασσας από τη ρύπανση, τη ζωή των ναυτικών, την ελληνική ναυτιλία που κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις παγκοσμίως. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετείχαν τα τμήματα Στ΄1 & Στ΄2.

Υιοθετήσαμετοπλοίο: «Atrotos Iraklis 4ns Ariston mavigation”. Οι μαθητές των δυο τμημάτων σε συνεργασία με τη δασκάλα των εικαστικών Φαίδρα Εγγλέζου γνώρισαν έργα γνωστών ζωγράφων με θέμα τη θάλασσα, τα πλοία και τους ναυτικούς και στη συνέχεια έφτιαξαν δικές τους ζωγραφιές

και τρισδιάστατα με πηλό. Οι μαθητές των δυο τμημάτων με τη δασκάλα μουσικής, κ. Αριστέα Κιουρκτζόγλου, ήρθαν σε επαφή με μελοποιημένα ποιήματα του Καββαδία και τη βιογραφία του, κείμενο του Κώστα Ουράνη και τα «Λόγια της Πλώρης» του Καρκαβίτσα και διδάχθηκαν πολλά τραγούδια με θέμα τη θάλασσα, τα πλοία και τους ναυτικούς, όπως: Sailing, Με την Ελλάδα καραβοκύρη, Το καραβάκι, θαλασσάκι μου, Οι γάτες των φορτηγών, Γεια σου χαρά σου Βενετιά, Τζαμάικα, Τα καραβάκια, Ψαροπούλα, Οι Θαλασσινοί, Ένα καράβι και χόρεψαν. Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος υπήρχε συχνή επικοινωνία των μαθητών με το πλήρωμα του πλοίου μέσω email – ανταλλαγή πληροφοριών μέσω οπτικού υλικού, πληροφορίες για την εκάστοτε θέση του πλοίου και για την καθημερινότητα του πληρώματος. Επίσης, επισκεφθήκαμε το Ναυτικό Μουσείο Ελλάδας, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Μέγαρο του ΟΛΠ και πραγματοποιήσαμε οδική ξενάγηση στο λιμάνι του Πειραιά. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος: α) πραγματοποιήθηκε ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για τις δράσεις, τις καλές πρακτικές και τα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές/τριες από την εφαρμογή του προγράμματος. β) δημιουργήθηκε αφίσα ενημέρωσης και προβολής του προγράμματος γ)Έγινε εικαστική έκθεση και συναυλία στο σχολείο από τη χορωδία των μαθητών/τριών με τραγούδια που αναλύθηκαν και τραγουδήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος κατά τη διάρκεια της γιορτής λήξης των μαθημάτων και δ) έγινε ανταλλαγή εμπειριών και κοινής παρουσίασης των αποτελεσμάτων με μαθητές από τα άλλα σχολεία του Πειραιά που υλοποίησαν αντίστοιχο πρόγραμμα υιοθεσίας πλοίου.

https://padlet.com/geoklo/qfo1x6xw63a3

Μαθητές και Εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να συνεχίσουν τις προσπάθειες για να προστατεύσουν το θαλάσσιο πλούτο. Έτσι αρχικά δημιουργήσαμε ένα ερωτηματολόγιο για να διαπιστώσουμε τι γνωρίζουν οι μαθητές του σχολείου μας σχετικά με τον θαλάσσιο πλούτο και στη συνέχεια θα δημιουργήσουμε δραστηριότητες για να ενημερώσουμε σωστά τη σχολική κοινότητα αλλά και θα επικοινωνήσουμε με τον δήμαρχο της πόλης για να συζητήσουμε μαζί του και να συναποφασίσουμε τι μπορούμε να κάνουμε για το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζει τόσο η γειτονιά μας όσο και άλλες γειτονιές του κόσμου.

Αν θες μπορείς κι εσύ να απαντήσεις στο ερωτηματολόγιό μας. Λοιπόν, τι λες, θα μας βοηθήσεις;

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSezqDBWm0w6R513rmRMGoKoKQ63EsY0ut87HLT-R1SA4NxnKA/viewform

Δημιουργία άρθρου : Κλωστράκη Γεωργία

Hits: 316